5 Redenen om een webinar te organiseren

Één van de redenen waarom bij het organiseren gebruik wordt gemaakt van onze Webinary studio; uw deelnemers kunnen vanuit elke locatie wereldwijd deelnemen! Er zijn meer redenen waarom het interessant is om een webinar te organiseren. Webinary geeft er vijf!

1. Groter bereik

De deelnemers van een webinar kunnen op hun gemak vanachter een eigen PC, Mac, tablet of smartphone het webinar volgen. Ze kunnen zelf bepalen waar ze dan zijn. Natuurlijk ideaal en efficient! Deelnemers kunnen op een link klikken en direct meedoen aan het webinar, dit maakt het bijwonen van een webinar nog eenvoudiger! Na afloop van de live uitzending is het webinar eenvoudig terug te kijken via een link die de deelnemer in zijn mailbox ontvangt. Dit kan ook achteraf nóg meer kijkers opleveren.

2. Hogere betrokkenheid

Deelnemers kunnen van achter hun scherm heel actief deelnemen, door middel van een chatfunctie, poll-vragen en/of vragen achteraf. Via een chatfunctie kunnen deelnemers bijvoorbeeld tussentijds vragen stellen en door middel van poll-vragen kunt u zelf heel gericht vragen stellen aan de deelnemers. Had u die vragen vanuit een zaal gesteld, dan waren het aantal reacties zeker minder geweest. Online vragen stellen kan voor deelnemers minder ongemakkelijk of spannend zijn. Grote kans dat de deelnemers actiever betrokken zijn bij een Webinary webinar!

3. Professionele presentatie van uw organisatie

Door gebruik te maken van onze professionele Webinary studio, bent u verzekerd van een professionele presentatie van uw bedrijf. Het enige dat u hoeft te doen is een goede presentatie maken en deze op tijd bij Webinary aanleveren. Voor de gewenste kleurstelling, aankleding en goede beeld-, geluid- en streaming kwaliteit tijdens het webinar zorgen wij. Mooi visitekaartje toch?

4. Toename van de naamsbekendheid

Dat mooie visitekaartje kan natuurlijk vaker gebruikt worden en is mooie content om uw organisatie in beeld te brengen onder uw doelgroep. Veel organisaties kiezen daarom voor een aftermovie of publiceren het webinar (voor een bepaalde periode) op hun website. Ook een leuk idee; deel een aftermovie van het webinar op de social media kanalen en/of website of geef een kijkje achter de schermen. Bijvoorbeeld voorafgaand aan het webinar, zo krijgen de deelnemers alvast een indruk van de Webinary studio.

5. Internationale sprekers en deelnemers gemakkelijker bereiken

Door uw event online te laten plaatsvinden is het voor sprekers én deelnemers gemakkelijker geworden om deel te nemen, helemaal als ze uit het buitenland moeten komen. Met één druk op de knop presenteert Webinary tijdens uw webinar een buitenlandse spreker. De deelnemers van het webinar zien dan even geen spreker uit de Webinary studio, maar de buitenlandse spreker vanuit zijn eigen plek. Zodra de spreker klaar is met zijn verhaal, switchen we weer naar de Webinary studio. Erg leuke afwisseling ook van uw event!

Webinar en bereikbaarheid

Highlights:

Samenwerkingen:

Vraag een offerte aan