Redenen om een webinar te organiseren

Vanwege het coronavirus kunnen we niet meer in grote groepen bij elkaar komen. We moeten zoveel mogelijk thuis blijven. Presentaties, trainingen en vergaderingen kunnen niet doorgaan óf gaan wel door, maar dan online. Een van de redenen waarom gebruik wordt gemaakt van onze Webinary studio; uw deelnemers kunnen vanuit huis, vanuit de luie stoel de bijeenkomst volgen. Er zijn meer redenen waarom het interessant is om een webinar te organiseren. Webinary geeft er vijf!

1. Groter bereik

Het is niet voor iedereen gemakkelijk om naar een fysiek event of bijeenkomst te reizen, het kost ook tijd. Wanneer dat wegvalt is de drempel een stuk lager om van achter een beeldscherm het event bij te wonen. Wij ervaren dat de opkomst voor Webinary webinars hoger kan zijn dan wanneer het event fysiek had plaatsgevonden. Voor geïnteresseerden die niet live konden meekijken bestaat er vaak de mogelijkheid om het webinar op een later tijdstip terug te kijken. Dat geeft ook een hoger bereik!

2. Hogere betrokkenheid

Deelnemers kunnen van achter hun scherm heel actief deelnemen, door middel van een chatfunctie, poll-vragen en/of vragen achteraf. Via een chatfunctie kunnen deelnemers bijvoorbeeld tussentijds vragen stellen en door middel van poll-vragen kunt u zelf heel gericht vragen stellen aan de deelnemers. Had u die vragen vanuit een zaal gesteld, dan waren het aantal reacties zeker minder geweest. Online vragen stellen kan voor deelnemers minder ongemakkelijk of spannend zijn. Grote kans dat de deelnemers actiever betrokken zijn bij een Webinary webinar!

3. Professionele presentatie van uw organisatie

Door gebruik te maken van onze professionele Webinary studio, bent u verzekerd van een professionele presentatie van uw bedrijf. Het enige dat u hoeft te doen is een goede presentatie maken en deze op tijd bij Webinary aanleveren. Voor de gewenste kleurstelling, aankleding en goede beeld-, geluid- en streamingkwaliteit zorgen wij. Mooi visitekaartje toch?

4. Toename van de naamsbekendheid

Dat mooie visitekaartje kan natuurlijk vaker gebruikt worden en is mooie content om uw organisatie in beeld te brengen onder uw doelgroep. Veel organisaties kiezen daarom voor een aftermovie of publiceren het webinar (voor een bepaalde periode) op hun website. Ook een leuk idee; deel een aftermovie op de social media kanalen en/of website of geef een kijkje achter de schermen. Bijvoorbeeld voorafgaand aan het webinar, de deelnemers krijgen alvast een indruk van de Webinary studio.

5. Internationale sprekers en deelnemers gemakkelijker bereiken

Door uw event online te laten plaatsvinden is het voor sprekers én deelnemers gemakkelijker geworden om deel te nemen, helemaal als ze uit het buitenland moeten komen. Met een druk op de knop presenteert Webinary een buitenlandse spreker. De deelnemers zien dan even geen spreker uit de Webinary studio, maar de buitenlandse spreker vanuit zijn eigen plek. Zodra de spreker klaar is met zijn verhaal, switchen we weer naar de Webinary studio. Erg leuke afwisseling ook van uw event!

Lees ook ons blog:
Wat is een webinar?

Webinar studio met sprekers

Wilt u nóg meer weten over de Webinary studio?

Gratis demo
Scroll to Top