HEEFT U EEN PROBLEEM?
Lees hier onze tips & tricks

Webinary tips & tricks

Loopt u van te voren of tijdens uw webinar of uitzending tegen een probleem aan? Dat lossen wij graag zo snel mogelijk op! Daarom hebben wij voor het gemak al onze tips voor het Webinary platform onder elkaar gezet op deze pagina.

  • Zorg dat uw internetverbinding niet te veel belast wordt tijdens het webinar (gamen, streaming o.i.d.).

  • Indien u inlogt vanuit een VPN omgeving kan het zijn dat het webinar niet goed afspeelt en u het webinar beter buiten uw digitale werkomgeving kunt volgen, dus lokaal vanaf uw eigen computer.

  • Vanaf een kwartier voor het webinar kunt u inloggen.

  • Bij een live verbinding kan er een kleine vertraging optreden: wacht een paar seconden als de presentatie niet meteen start op het aangegeven tijdstip.

  • Vergeet niet op de play button te drukken om de live uitzending te starten.

  • Wij adviseren u Google Chrome als browser te gebruiken.

  • Uw inbreng tijdens het webinar is voor ons belangrijk. Via de Chat-functie, danwel Q&A module kunt u vragen en opmerkingen insturen.
  • Blijft de pagina hangen? Refresh deze dan even.

Als u de melding “U bent niet geregistreerd” krijgt, kan het volgende aan de hand zijn:

  • Bent u te vroeg? Minimaal 1 uur voor aanvang van het webinar zijn de laatste deelnemers verwerkt.
  • Gebruikt u het juiste mailadres? Bekijk goed met welk e-mailadres u bent geregistreerd voor het webinar.

U bent niet geregistreerd? Wendt u zich in dat geval tot de organisatie van het webinar.

Minimaal 5 minuten voordat de uitzending start wordt er muziek afgespeeld en ziet u een vast beeld. Hiermee kunt u het volume van uw speaker instellen. Zorg ervoor dat indien u externe speakers of een hoofdtelefoon gebruikt, deze goed aangesloten zijn. Werkt dit niet?

  • Gebruik bij voorkeur Google Chrome als browser
  • Oude Internet Explorer browsers geven vaak problemen, update uw browser of installeer bij voorkeur Google Chrome
  • Als u via een VPN-verbinding werkt, sluit die dan af en zorg dat u lokaal op het internet gaat.
  • Heeft u een andere computer, tablet of laptop in de buurt? Gebruik die dan.

Controleer of de uitzending meerdere keren geopend is in uw browser (bijvoorbeeld in meerdere vensters of tabbladen). Sluit de tabbladen en browservensters die niet worden gebruikt voor het bekijken van deze uitzending.

Het signaal van de uitzending kan worden verstoord door een trage internetverbinding. Zorg ervoor dat u voldoende bandbreedte beschikbaar hebt, en gebruik bij voorkeur een snelle wifi-verbinding of een vaste internetaansluiting.

Hoe u de snelheid van uw internetverbinding kunt controleren?
U kunt uw internet snelheid controleren door middel van een speedtest.

De uitzending kan worden bekeken op alle moderne computers of mobiele apparaten met een recente webbrowser. Wij adviseren om een internetverbinding met een minimale snelheid van 4 Mbit/s te gebruiken. Stabiliteit is belangrijk, dus kies waar mogelijk voor bedrading.

Om de uitzending goed te kunnen volgen adviseren wij de browser Google Chrome 68+ te gebruiken.

Ziet u de poll- en vragenmodule als een grijs vlak waar u niets mee kunt?

  • Schakel in uw browser het gebruik van cookies in.
  • Als u niet op Google Chrome werkt, stap dan over naar Google Chrome.
  • Refresh de pagina.
  • Refresh de pagina.
  • Verwijder uw geschiedenis en probeer het opnieuw.

Wordt het webinar middels Zoom uitgezonden of bent u uitgenodigd om via Zoom als spreker op het virtuele podium te komen? De supportpagina van Zoom vindt u hier: https://support.zoom.us/

Scroll to Top