Zowel fysieke als online deelnemers nemen op hetzelfde moment dezelfde informatie tot zich, maar dan vanaf verschillende locaties. De kracht van hybride evenementen ligt bij het vergroten van het bereik van uw evenement en het stimuleren van de betrokkenheid bij uw deelnemers. Wat ervoor zorgt dat meer mensen de mogelijkheid krijgen om deel te nemen aan uw evenement. Hierdoor is een grotere voorbereiding van u evenement vereist. Die wij u graag uit handen nemen! Wilt u weten hoe ons voorbereidingstraject verloopt? Dan voorzien wij u graag van meer informatie.
Een fysiek evenement vergt andere techniek, dan een online evenement. Maar bij een hybride evenement komen deze twee technieken samen, waardoor er bij een hybride evenement meer specialistische kennis en ervaring nodig is. Er zijn meer camera’s aanwezig, die de spreker(s) in beeld moeten brengen alsof ze voor de deelnemers thuis bij hen in de zaal zitten. Ook is er extra technici aanwezig die ervoor zorgt dat alles in goede banen wordt geleid, zowel online als offline en is er een custom-made platform met als doel dat het voor de online deelnemers voelt alsof ze er fysiek bij zijn.
Bij een evenement heb je altijd verschillende deelnemers. De ene deelnemer wil juist graag fysiek aanwezig zijn, maar de andere deelnemer vindt het helemaal niet prettig om bij zo’n grote groep aan te sluiten. Een hybride evenement biedt mooie voordelen. We zetten ze graag hieronder voor u op een rij:
Het is niet voor iedere deelnemer mogelijk om fysiek aanwezig te zijn. Een hybride evenement maakt het ook gemakkelijker om vanuit het buitenland deel te nemen, zonder daarvoor lang in de auto te moeten zitten of het vliegtuig in te moeten stappen.
Hybride evenementen zijn beter voor het milieu dan fysieke evenementen. Doordat een deel van de deelnemers op locatie komen en een deel uw evenement vanuit huis bekijkt, wordt de CO2-uitstoot verkleind. Waarnaast uw hybride evenement zorgt voor het verminderen van (plastic)afval en voedselverspilling.
Tijdens een hybride evenement krijgen niet alleen uw deelnemers de mogelijkheid om online aanwezig zijn, maar uw sprekers ook! U kent het wel, die interessante spreker uit het buitenland, komt niet zomaar naar Nederland om op uw evenement te spreken.
Hoeveel deelnemers heeft u met uw evenement weten te boeien? Welke onderwerpen spraken het meeste aan? Hoe actief werd er deelgenomen? Allemaal vragen die met een online evenement real-time worden beantwoord en een veel realistischer beeld geven, dan wanneer u het de deelnemers achteraf vraagt. Meten is weten!