5 Redenen om een webinar te organiseren

Één van de redenen waarom bij het organiseren gebruik wordt gemaakt van onze Webinary studio; uw deelnemers kunnen vanuit elke locatie wereldwijd deelnemen! Er zijn meer redenen waarom het interessant is om een webinar te organiseren. Webinary geeft er vijf!

1. Een groter bereik

De deelnemers van een webinar kunnen op hun gemak vanachter een eigen PC, Mac, tablet of smartphone het webinar volgen. Ze kunnen zelf bepalen waar ze dan zijn, ideaal en efficiënt! Door op een link te klikken, kunnen ze  direct meedoen aan het webinar. Dit maakt het bijwonen van uw webinar nog eenvoudiger! Na afloop van de live uitzending is het webinar eenvoudig terug te kijken via een link die de deelnemer in zijn mailbox ontvangt. Dit kan achteraf nóg meer kijkers opleveren.

2. Hogere betrokkenheid

Deelnemers kunnen van achter hun scherm heel actief deelnemen, door middel van een chatfunctie, poll-vragen en/of vragen achteraf. Via een chatfunctie kunnen deelnemers bijvoorbeeld tussentijds vragen stellen en door middel van poll-vragen kunt u zelf heel gericht vragen stellen aan de deelnemers. Had u die vragen vanuit een zaal gesteld, dan waren het aantal reacties zeker minder geweest. Online vragen stellen kan voor deelnemers minder ongemakkelijk of spannend zijn. Grote kans dat de deelnemers actiever betrokken zijn bij uw Webinary webinar!

3. Professionele presentatie van uw organisatie

Door gebruik te maken van onze professionele Webinary studio, bent u verzekerd van een professionele uitstraling. Het enige dat u hoeft te doen is een goede presentatie maken en deze op tijd bij Webinary aanleveren. Voor de gewenste kleurstelling, aankleding en goede beeld-, geluid- en streaming kwaliteit tijdens het webinar zorgen wij. Mooi visitekaartje toch?

4. Toename van de naamsbekendheid

Dat mooie visitekaartje kan natuurlijk vaker gebruikt worden en is mooie content om uw organisatie in beeld te brengen onder uw doelgroep. Veel organisaties kiezen daarom voor een aftermovie of publiceren het webinar (voor een bepaalde periode) op hun website. Ook een leuk idee; deel de aftermovie van uw webinar op uw sociale mediakanalen en/of website. Zo geeft u de kijkers, een kijkje achter de schermen. Ook kunt u een video voorafgaand aan het webinar delen, zodat de deelnemers alvast een indruk krijgen van u webinar. 

5. Internationale sprekers en deelnemers kunt u makkelijker bereiken

Door uw event online te laten plaatsvinden is het voor sprekers én deelnemers gemakkelijker geworden om deel te nemen. Helemaal als ze uit het buitenland moeten komen. Met één druk op de knop presenteert Webinary tijdens uw webinar een buitenlandse spreker. De deelnemers van het webinar zien dan even geen spreker uit de Webinary studio, maar de buitenlandse spreker vanuit zijn eigen plek. Zodra de spreker klaar is met zijn verhaal, switchen we weer naar de Webinary studio. Wat zorgt voor een leuke afwisseling tijdens uw online event. 

Webinar en bereikbaarheid

Highlights:

Samenwerkingen:

Gerelateerde artikelen

NFZ

Verhaal uit de praktijk: Ruim 270 deelnemers keken online naar het webinar van NFZ. Waarin er samen met de tafelgasten

Lees meer..

Vraag een offerte aan