7 essentiële stappen voor een succesvolle talkshow

Sinds de COVID-19 pandemie is de vraag naar talkshows gestegen. Een talkshow organiseren kan een uitdagende maar lonende ervaring zijn. Maar hoe organiseer je een succesvolle talkshow? Volg 7 essentiële stappen en u heeft gegarandeerd een succesvolle talkshow! 

Definieer het doel

"Wat wilt u uw kijkers bijbrengen?"

Voordat u begint met een interactieve live-uitzending organiseren, is het van belang dat u het doel van uw talkshow bepaald heeft. Alle losse elementen bij uw talkshow worden aangepast op uw doel, zodat uw uitzending van alle kanten de boodschap overbrengt die u wenst. Om het doel vast te stellen kunt u uw zelf twee vragen stellen, namelijk;” Wat is het doel van uw talkshow?” of “Welk publiek wilt u bereiken van uw interactieve live-uitzending?”. 

Selecteer uw gespreksleider

"Een dagvoorzitter die perfect aansluit op uw webinar"

Na het vaststellen van uw doel, is het belangrijk dat u gaat nadenken over de wie het gesprek van uw webinar gaat leiden. De tafelgasten zijn een essentieel onderdeel van uw talkshow, maar uw dagvoorzitter/host is nog belangrijker. Uw host zorgt ervoor dat uw tafelgasten op hun gemak zijn, de juiste onderwerpen besproken worden, de mensen thuis gehoord worden en dat alles is goede banen verloopt. Een host kan een expert zijn binnen uw vakgebied of een professional. Daarnaast werkt Webinary samen met een aantal dagvoorzitters en helpen wij u graag verder met het zoeken van de perfecte dagvoorzitter die past bij uw webinar! 

Selecteer uw uitgenodigden

"Van professoren tot bestuursleden"

Na het vaststellen van uw gespreksleider, is het belangrijk dat u gaat nadenken over de tafelgasten die u wilt uitnodigen. De tafelgasten zijn een essentieel onderdeel van uw talkshow. Uw tafelgasten maken of breken uw uitzending. Zij zijn de verhaal verteller naar uw kijkers online of in de zaal. Het is belangrijk dat u relevante gasten kiest die relevant zijn voor uw doel en doelgroep van uw talkshow. U kunt contact opnemen met experts binnen uw vakgebied, collega’s en/of bestuursleden. Alles is mogelijk!

Kies uw locatie

"De locatie die bij u past!"

De gasten en het doel zijn beslist, maar om uw talkshow te organiseren heeft u ook een bijpassende locatie nodig. Wij helpen u graag verder in één van onze drie studio’s! Maar mochten deze niet geschikt zijn voor uw talkshow, helpen wij u graag verder in het zoeken van een geschikte locatie. 

Bereid uw talkshow voor

"Goede voorbereiding is het halve werk"

Zodat wij ons een dag van te voren goed kunnen voorbereiden op uw talkshow, vragen wij u om minimaal 24 uur van te voren uw programma en content aan te leveren. Zo hebben wij ruim de tijd om alles voor u klaar te zetten en te controleren. Als u de volgende dag bij ons in de studio bent, nemen wij alles stap voor stap met u en uw sprekers door. Hierdoor is iedereen goed voorbereidt voordat uw talkshow live gaat! 

Verwelkom uw gasten

"Goed contact met uw deelnemers, zorgt ervoor dat ze terug komen"

Om ervoor te zorgen dat uw deelnemers nog bewust zijn van uw evenement, is het altijd verstandig om een reminder via de mail naar uw deelnemers te sturen. Zo zorgt u ervoor dat er meer deelnemers bij uw evenement aanwezig zullen zijn. Ook kunt u via de mail uw deelnemers en sprekers bedanken voor hun aanwezigheid. Zo zorg je ervoor dat mensen zich gezien voelen en laat je een goede indruk achter. Dit zal er voor zorgen dat mensen eerder terug zullen komen. 

Evalueer uw talkshow

"Van evalueren kan je leren!"

Na een succesvolle interactieve live-uitzending is het erg belangrijk, om terug te kijken naar wat goed ging tijdens de uitzending, maar ook naar wat beter kan de volgende keer. Uw kijkers kunnen hierin ook een belangrijke rol spelen, door een enquête in te vullen aan het eind van uw evenement. Zo krijgt u van alle kanten verschillende feedback, die bij uw volgende evenement van belang is om te nemen.

Webinar en bereikbaarheid

Highlights:

Samenwerkingen:

Gerelateerde artikelen

Vraag een offerte aan